Upravit stránku

I nemovitost je třeba na prodej trochu připravit. Jedná se o produkt stejně jako třeba zubní pasta nebo zlaté šperky. Rozdíl je v tom, že prstýnek dáte do úhledné krabičky, ale dům nezabalíte. Přesto potřebuje, jak se říká, dostat nový kabátek. Jak moc je důležité nemovitost před prodejem připravit shrnuje výzkum z března od National association of realtors. Zjistěte, jak zákazník vnímá vaši nemovitost, a získejte vyšší cenu.

Jak velký je význam home stagingu? Velký!

Do výzkumu se zapojilo přes 53 tisíc realitních makléřů, kteří odpovídali na otázky ohledně svých zkušeností s prodejem nemovitostí. Jedná se tedy o vcelku vypovídající vzorek, abychom z výsledných hodnot mohli vyčíst pár zajímavých dat. Celý výzkum o tom, proč a jak připravit nemovitost na prodej si můžete přečíst zde. Níže najdete pár nejdůležitějších poznatků.

Home staging je anglický pojem pro přípravu nemovitosti na prodej. Jedná se například o nutné opravy nemovitosti, úklid a aranžmá interiéru tak, aby zaujal potenciálního kupce. První část výzkumu se zabývala vůbec tím, jestli má tato aktivita smysl. Jak sami níže vidíte, výsledky nejsou nijak překvapující, ale kdo chce dělat výzkum, musí mít i tuto odpověď.

Hodnoty jsou zaokrouhlené na vyšší jednotky. Ze 49 % měl home staging vliv na většinu lidí, ze 48 % aspoň na některé. Ale výzkum pokračuje a odhaluje 2 nejsilnější důvody pro home staging.Jsou to tyto:

  • 40 % má větší chuť přijít na prohlídku z online inzerce
  • 77 % se po home stagingu lépe identifikuje s nemovitostí jako její budoucí vlastníci

Právě druhý bod je pro prodej nemovitosti naprosto klíčový, jak jsme psali v tomto článku Jak připravit nemovitost na prodej. Klient se potřebuje v nemovitosti najít. Takto odpovědělo dvě třetiny respondentů.

Připravená nemovitost má až o 11 - 15 % vyšší cenu než nepřipravená

Na prodejní ceně nemovitosti dělá 15% navýšení už slušnou částku. Pojďme se podívat, co ukazuje výzkum.

  • Zvýšení ceny o 1 - 5 % -> potvrzuje 29 % respondentů
  • Zvýšení ceny o 6 - 10 % -> potvrzuje 21 % respondentů
  • Zvýšení ceny o 11 - 15 % -> potvrzuje 5 % respondentů

Připravit nemovitost má tedy zásadní vliv na prodejní cenu nemovitosti a stejně tak na rychlost prodeje. 23 % makléřů prohlašuje, že prodej po home stagingu se mírně zkracuje, 39 % tvrdí, že se zkracuje rapidně.

Home staging - co a jak prakticky.

Když už známe důležitost, pojďme se podívat, jak nemovitost na prodej připravit prakticky. Protože se nám nikdy nepodaří udělat všechno, ideál neexistuje, je jediným východiskem soustředit se na to důležité. Podle výzkumu je to na prvním místě obývací pokoj. 55 % odpovědělo, že je pro ně obývák při rozhodování nejdůležitější, 31 % odpovědělo, že důležitý. Na druhém místě ložnice a na třetím kuchyň. Zajímavé je čtvrté místo, které obsadila upravená zahrada. Upravené okolí nemovitosti dokonce předstihlo v důležitosti i taková místa, jako je koupelna nebo dětské pokoje. Kompletní výzkum se všemi výsledky najdete zde.

Už víme, na jaká místa si dávat pozor při přípravě nemovitosti k prodeji, nyní se pojďme podívat na zoubek konkrétním problémům, které mohou klientovi rozhodnutí koupit zkomplikovat. Nejdůležitější věci jsou při přípravě nemovitosti k prodeji podle výzkumu tyto:

Nahoru