Upravit stránku

Prodej nemovitosti v zimě se může jevit na první pohled jako velmi špatné řešení. Opak však může být pravdou a zimní sezóna nabízí jiné klienty, a hlavně řadu zajímavých výhod. Pokud plánujete prodej nemovitosti v zimě, určitě na léto nečekejte. Lidé se stěhují celoročně, a tudíž poptávka po domech v zimním období není nic nemožného. Navíc na trhu nebude taková konkurence a mnohem lépe nemovitost prodáte.


Prodej nemovitosti v zimě a její výhody


Pojďme si shrnout to, jaké výhody přináší prodej nemovitosti v zimě:

  • Více motivovaní zájemci oproti těm, kteří hledají nemovitost v létě. Jejich zájem o koupi je víceméně podmíněn jakýmsi osobním důvodem. Tím může být stěhování kvůli práci, změna finanční situace či jakákoliv jiná rodinná situace.
  • Menší konkurence znamená větší šanci pro vaši nemovitost. V zimních měsících není taková nabídka, a tudíž si ten správný zájemce snáze všimne nabídky. Také se vyhnete tzv. realitních turistů, kteří vás budou připravovat o čas.
  • Lepší cena díky menší nabídce. Udržíte tak přijatelnou cenu, oproti jiným obdobím, v nichž prodávající jdou s cenami dolů. Proto máte v zimě mnohem lepší podmínky na prodej nemovitosti a konkurence na vás tolik netlačí.
  • Kvalita domu předvedete nejlépe v zimě. Pokud zájemci bude v domě příjemně, určitě je přesvědčíte o jistých kvalitách nemovitosti. Kde je příjemně v zimně, tak v létě tomu nebude jinak.
  • Méně práce venku díky zimnímu období. Nemusíte řešit trávník a úpravu zahrady. Můžete se jednoduše soustředit na interiér a zapůsobit tak třeba vánoční výzdobou či jakoukoliv jinou dekorací.
  • Rychlejší prodej zejména proto, že v tomto období banky mají méně zájemců o hypotéku a jiné financování bydlení. Toto kolečko kupující vyřeší snáze. Naopak s menší nabídkou nemovitostí nebude mít zájemce tendence porozhlížet se po jiných nabídkách.
  • Daně mohou při koupi nemovitosti hrát velkou roli. Podnikatelé budou chtít vyrovnat příjmy a náklady. Konec roku se jeví pro investice jako skvělý čas.


Rozhodně byste tyto výhody neměly brát na lehkou váhu. Příprava vždycky hraje důležitou roli, a proto rozhodně nic nezanedbávejte. Pojďme si tedy říci, na co si dát pozor.

prodej nemovitosti v zimě

Jak se připravit na prodej nemovitosti v zimě


Správná příprava je polovina úspěchu. Prodej nemovitosti v zimě není o nic jednodušší než v létě. Naopak zde můžete zapojit pomyslné rčení „teplo domova“, které zájemcům předvedete. Jestliže se vám tento pocit podaří v zájemci vyvolat, máte vyhráno. Na co se tedy zaměřit? 

  1. Dbejte na to, aby cesta byla upravená. Rozhodně nechcete, aby zájemce cestou uklouzl, ať už na chodníku, nebo na schodech vedoucím ke dveřím. Zbavte se proto nežádoucí sněhové pokrývky a případného ledu. Dům musí být bezproblémově přístupný.
  2. Vstupní prostory musí být čisté. Toho můžete dosáhnout rohožkou před vstupními dveřmi. Vhodné však budou i návleky na boty, kterými zájemce určitě překvapíte, protože si nebude muset zouvat boty a chodit bosky po chladné podlaze.
  3. Rozhodně nezapomínejte na teplo. Místnosti by měly být vyhřáty, a to minimálně do 20 stupňů, při kterých se zájemce o vaši nemovitost bude cítit příjemně. Naopak mu dáte najevo, že dům je skvěle připraven na zimu. Chlad naopak demotivuje a působí dojmem, že něco není v pořádku.
  4. Zapojit můžete i vánoční dekorace, ale nezapomínejte na to, že nic by se nemělo přehánět. Dbejte tedy jakési střídmosti než přeplácanému kýči ve formě Santy, sobů a blikajících žárovek.
  5. Rozhodně můžete zájemce příjemně překvapit, když pro ně připravíte teplé pohoštění v chladném dni. Nejenže tak navodíte atmosféru, ale teplý čaj či svařené víno mohou být kompenzací za to, že zájemce nemá možnost vidět krásné záhony.

Nyní jste na prodej nemovitosti v zimě perfektně připraveni. Věříme, že se do prodeje pustíte bez předsudků a jistou dávkou sebevědomí.

Nahoru