Prodej nemovitosti je provázen specifickou řadou úkonů, na které je nutné se připravit a počítat s nimi. Rezervační smlouva, přepis vlastnických práv na katastru nemovitostí a další procesy čekají na vás a vašeho realitního makléře, který zprostředkovává službu. Pojďme se blíže podívat na průběh realitní transakce a co obnáší.
Vytvořením prodejní nabídky
Celý průběh realitní transakce začíná už na samotném začátku. Nejprve se sejde prodejce s realitním makléřem. Ideálním místem je například místo prodeje či podnájmu, tedy sejít se v dané nemovitosti. Společně si řeknou, co spolupráce pro obě strany bude znamenat, zhodnotí se stav pozemku, bytu nebo stavby. S tím je pak spojená následující nabídka, v nichž je zahrnuta i prodejní strategie, jak nemovitost připravit na prodej a s tím spojené úkony. První schůzka slouží k tomu, abyste si ujasnili cíle a nemovitost prodali za co možná nejvyšší cenu.
Prezentace prodávané nemovitosti
Pokud využijete služby realitního makléře, po potvrzení vzájemné spolupráce přichází na řadu samotná nabídka na trh s nemovitostmi. Do pohybu se dává prodejní strategie. Ta obsahuje prezentaci prostřednictvím fotek, ale i videa. Nejspíš se setkáte i s pojmem home staging, což je „příprava nemovitosti na prodej“. Poté, co je vše připraveno na prezentaci, přichází na řadu zveřejnění nabídky na předem stanovených místech. Tím se myslí zařazení inzerátu na veřejné prostory, kde potencionální kupující bude vaši nemovitost hledat – stránky realitní kanceláře, specializované weby na prodej nemovitostí, ale také sociální sítě a s tím spojená cílená reklama. Poslední krokem v této fázi je prezentace nemovitosti potencionálnímu kupujícímu, který přijde na prohlídku. O tu se můžete postarat vy, realitní makléř anebo klidně spojte své síly. Tato fáze je velmi důležitá a máte pouze jednu šanci, jak zaujmout, a proto se důkladně připravte i na samotného zájemce.